Volvo EC40 Twin Motor
Tutaj kilka zdań o Volvo i potem foty
Moje wrażenia z jazdy Volvo EC40 Twin Motor
Niedawno miałem okazję przetestować Volvo EC40 Twin Motor o mocy 408 KM. Dla tych, którzy mogą nie być na bieżąco, model ten przeszedł niedawno zmianę nazwy z C40 Recharge na EC40, podkreślając tym samym jego w pełni elektryczny charakter.
Muszę przyznać, że moje wrażenia były bardzo pozytywne. Spodziewałem się wysokiej jakości, jak we wszystkich produktach Volvo, i nie rozczarowałem się. Wnętrze samochodu jest dopracowane w każdym calu. Wszystko, co srebrne, faktycznie jest aluminiowe i przyjemnie chłodne w dotyku – dodaje to elegancji i poczucia luksusu.
Szczerze mówiąc, początkowo nie doceniałem tego modelu. To jeszcze nie jest elektryk tworzony od podstaw, ale adaptacja modelu z napędem konwencjonalnym, więc podchodziłem z rezerwą. Jednak moje obawy szybko się rozwiały.
Moc, która zaskakuje
Moc 408 KM w tak kompaktowym nadwoziu naprawdę robi wrażenie. W połączeniu z napędem na obie osie, auto oferuje dynamiczne przyspieszenie i pewność prowadzenia. W testach innych użytkowników przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi około 4,7 sekundy, co plasuje EC40 w gronie najszybszych elektrycznych SUV-ów na rynku.
Jazda w trudnych warunkach
Podczas mojej jazdy testowej zaczął prószyć delikatny śnieg, a auto wyposażone było w letnie opony. Mimo to, zarówno ja, jak i Volvo, poradziliśmy sobie świetnie. Napęd AWD i zaawansowane systemy kontroli trakcji zapewniły bezpieczeństwo i komfort jazdy nawet w niesprzyjających warunkach.
Wnętrze, które zachwyca
Jednym z elementów, które szczególnie mi się spodobały, były podświetlane panele we wnętrzu. W przeciwieństwie do niektórych konkurentów, nie ma tu możliwości wyboru kolorów podświetlenia, ale zastosowana faktura i subtelne oświetlenie tworzą unikalny klimat. Nie odczuwałem braku personalizacji – wręcz przeciwnie, doceniłem oryginalność tego rozwiązania.
System audio Harman Kardon również zasługuje na pochwałę. Dźwięk jest czysty, z dobrze zbalansowanym basem. To idealne towarzystwo podczas jazdy, zwłaszcza na dłuższych trasach.
Co mówią inni?
W innych testach podkreśla się wysoką jakość wykonania i komfort jazdy EC40. Wielu testerów zwraca uwagę na intuicyjny system infotainment oparty na Android Automotive, który integruje się z usługami Google, ułatwiając nawigację i dostęp do multimediów.
Minusy? Są, ale niewielkie
Oczywiście, są pewne minusy. Pozostałością po wersjach spalinowych jest wysoki tunel środkowy w drugim rzędzie, który ogranicza przestrzeń na nogi. Tylne drzwi są dość krótkie, co może utrudniać wsiadanie, zwłaszcza dla wyższych pasażerów. To kompromis wynikający z adaptacji platformy spalinowej na potrzeby elektryka.
Ładowanie i zużycie energii
A jak z ładowaniem? Całkiem nieźle! Producent deklaruje maksymalną moc ładowania na poziomie 205 kW. Udało mi się jednak uzyskać wyniki 208,38 oraz 209,21 kW, co jest miłym zaskoczeniem. Oznacza to, że ładowanie do 80% może zająć mniej niż 40 minut na szybkiej ładowarce DC.
Jeśli chodzi o zużycie energii, w praktyce wynosi ono od 22 kWh/100 km do 25 kWh/100 km, w zależności od stylu jazdy i warunków atmosferycznych. To nieco więcej niż deklarowane przez producenta 20,7 kWh/100 km według cyklu WLTP, ale wciąż akceptowalne dla tego segmentu.
Podsumowanie
Volvo EC40 Twin Motor to samochód, który pozytywnie mnie zaskoczył. Mimo początkowej rezerwy szybko doceniłem jego zalety. Wysoka jakość wykonania, dynamiczne osiągi i nowoczesne rozwiązania sprawiają, że to auto warte uwagi.
Jeśli szukacie elektrycznego SUV-a z charakterem i niepowtarzalnym stylem, EC40 może być strzałem w dziesiątkę. Ja na pewno będę go mile wspominać.