Hyundai IONIQ5
Hyundai IONIQ5 AWD 325 KM 77,4 kWh
Tutaj o teście Ioniqa 5 w wersji Uniq.
⚙ Testów BEV ciąg dalszy. 🔋
🅿 W naszym garażu zagościł hasztag#hyundai hasztag#IONIQ5 w wersji Uniq o mocy 325KM z baterią o pojemności 77 kWh oraz napędem na wszystkie koła.
🚗 To model, który powoduje spory mętlik w głowie.
Futurystyczny wygląd sprawia, że naprawdę ciężko przejść obok tego auta obojętnie a reakcje odbiorców polaryzuje jak mało który.
↔ Proporcje sugerują, że to miejski hatchback, pozory jednak mylą i jego gabaryty zbliżone są bardziej do małego SUVa. Wnętrze to jeszcze inna bajka tutaj dzięki platformie E-GMP mamy 3-metrowy rozstaw osi i małą kawalerkę w środku.
🔌 Nie o design jednak tu chodzi a o parametry ładowania.
Dlaczego rozpoczynamy hasztag#EkoenTestuje kiedy warunki daleko odbiegają od idealnych? Dlatego aby poza zaletami poznać również wady i na wczesnym etapie rozwoju nauczyć się je minimalizować.
📈 IONIQ5 podobnie jak Kia EV6, Porsche Taycan i kilka innych modeli ma instalację o napięciu 8️⃣ 0️⃣ 0️⃣ V co pozwala wykorzystywać w pełni możliwości jakie dają ładowarki o mocy nawet 350kW i uzyskiwać rekordowe czasy ładowania.
📅 Auto towarzyszyło mi tydzień, w tym czasie w warszawskim Hubie EKOEN przy Postępu 14 wykonaliśmy szereg testów ładowania, głównie sprawdzaliśmy wpływ temperatury na moc jaką przyjmie auto.
📱 Byłem zadowolony z wyniku w okolicach 200kW przy temperaturach poniżej zera, jednak Łukasz Lewandowski z EV Klub Polska przekonał mnie aby wykorzystać opcję, którą oferuje Hyundai i wymusić na nim podgrzanie baterii w drodze do ładowarki.
🎖 No i stało się! Przy temperaturze otoczenia -1 st.C testowane auto osiągnęło moc ładowania 231,97kW!
🔎 Powyższy przykład pokazuje, że warto poznawać różne modele aut a także wszystkie ich funkcje, niektóre z nich potrafią naprawdę mocno podnieść komfort użytkowania elektryków zimą. A będzie tylko lepiej 🙂
💚 Obcowanie z motoryzacją w każdej formie sprawia mi masę radości a poznawanie technologii aut elektrycznych od podszewki przynosi sporą dawkę satysfakcji.
📸 Przy okazji, w trakcie testów wrzuciłem do bagażnika aparat i w wolnej chwili powstało kilka obrazków do zilustowania moich słów
Dziękujemy Hyundai Motor Poland za użyczenie auta do testów.
Kamil Kaczkiewicz, jeszcze raz wielkie dzięki. ✋
Tu też tekst