Tutaj kilka zdań o Volvo i potem foty Moje wrażenia z jazdy Volvo EC40 Twin Motor Niedawno miałem okazję przetestować Volvo EC40 Twin Motor o mocy 408 KM. Dla tych, którzy mogą nie być na bieżąco, model ten przeszedł niedawno zmianę nazwy z C40 Recharge na EC40, podkreślając tym samym jego w pełni elektryczny charakter. Muszę przyznać, że moje wrażenia były bardzo pozytywne. Spodziewałem się wysokiej jakości, jak we wszystkich produktach Volvo, i nie rozczarowałem się. Wnętrze samochodu jest dopracowane w każdym calu. Wszystko, co srebrne, faktycznie jest aluminiowe i przyjemnie chłodne w dotyku – dodaje to elegancji i poczucia luksusu. Szczerze mówiąc, początkowo nie doceniałem tego modelu. To jeszcze nie jest elektryk tworzony od podstaw, ale adaptacja modelu z napędem konwencjonalnym, więc podchodziłem z rezerwą. Jednak moje obawy szybko się rozwiały. Moc, która zaskakuje Moc 408 KM w tak kompaktowym nadwoziu naprawdę robi wrażenie. W połączeniu z napędem na obie osie, auto oferuje dynamiczne przyspieszenie i pewność prowadzenia. W testach innych użytkowników przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi około 4,7 sekundy, co plasuje EC40 w gronie najszybszych elektrycznych SUV-ów na rynku. Jazda w trudnych warunkach Podczas mojej jazdy testowej zaczął prószyć delikatny śnieg, a auto wyposażone było w […]
Read On
❗ Co to był za weekend! Kolejna edycja święta elektromobilności hasztag#evexperience za nami! ☀ 🚗 Na 7 specjalnych torach dostępnych do testów było ponad 100 różnych aut elektrycznych. Pogoda dopisała, dzięki temu imprezę odwiedziło ponad 3000 pasjonatów hasztag#eMobility.🏗 Tym razem, naszym zadaniem było przygotowanie aż dwóch stoisk na tym pełnym energii wydarzeniu PSNM – We drive new mobility! i EV Klub Polska.Założenie było proste – mamy być widoczni wszędzie. Nie było to łatwe zadanie ale chyba wyszło całkiem dobrze 🙂 🔋 Stoisko Ekoenergetyka znalazło się w samym sercu eventu i było elektromobilnym pitstopem 🙂 Na dwóch poziomach na naszych gości czekała moc atrakcji.🤝 Odbyliśmy setki interesujących rozmów – zarówno na górnym piętrze, gdzie w profesjonalnym barze serwowaliśmy pyszne, orzeźwiające napoje z widokiem na tor, jak i na dolnym gdzie zaprezentowaliśmy całą gamę ładowarek wraz z tegorocznymi nowościami jak m.in hasztag#SAT400.🏎 A wszystko to w towarzystwie wspaniałych aut od Audi Polska – RS e-tron GT w limitowanej do 99 sztuk wersji hasztag#IceRaceEdition oraz SQ8 Sportback hasztag#etron w rewelacyjnym kolorze hasztag#Ipanema. 🔋 Na stoisku EKOEN przygotowaliśmy specjalną strefę ładowania, w której uzupełnialiśmy energię w hasztag#BEV uczestników i gości wydarzenia a także w autach testowych. Kilkadziesiąt aut odjechało z Tor Modlin z pełną […]
Read On
tralalala tu coś o tym evencie Tuż przed majówką miałem okazję uczestniczyć w premierze najnowszego, elektrycznego modelu Volvo – EX90. 🔋 To duży, ponad pięciometrowy, siedmiomiejscowy SUV, zaprojektowany od początku jako auto elektryczne. Bateria o pojemności 111 kWh, ładowanie z mocą 250 kW, system Lidar – to tylko niektóre elementy pokazujące dokładnie jak nowoczesny jest to samochód. 🚗 W salonie można było obejrzeć również model EX30, który wraz z większym bratem zwiastuje początek nowej ery Volvo. Ery, która nastąpi szybciej niż nam się wydaje – szwedzki producent chce sprzedawać wyłącznie pojazdy w 100% elektryczne już za 6 lat. 📅 Wydarzenie prowadziła Dagmara Kowalska, która o samochodach wie chyba wszystko. Świetne połączenie 🙂 🏅 Dziękuję Dom Volvo za zaproszenie i zorganizowanie wspaniałego wydarzenia 🙂Volvo Car Poland, czekam niecierpliwie aby sprawdzić jak EX90 ładuje się w hubach ultraszybkiego ładowania 🙂 ⚡ Julia Hebdzyńska Dom Volvo PSNM – We drive new mobility! EV Klub Polska PIRE – Polska Izba Rozwoju Elektromobilności
Read On
🍃 Stop Smog Go Beyond Zero. Brzmi znajomo ?
To jeszcze bardziej ekologiczna wersja hasła Toyoty, które doskonale znacie z aut tej marki.
Hyundai IONIQ5 AWD 325 KM 77,4 kWh Tutaj o teście Ioniqa 5 w wersji Uniq. ⚙ Testów BEV ciąg dalszy. 🔋 🅿 W naszym garażu zagościł hasztag#hyundai hasztag#IONIQ5 w wersji Uniq o mocy 325KM z baterią o pojemności 77 kWh oraz napędem na wszystkie koła.🚗 To model, który powoduje spory mętlik w głowie.Futurystyczny wygląd sprawia, że naprawdę ciężko przejść obok tego auta obojętnie a reakcje odbiorców polaryzuje jak mało który.↔ Proporcje sugerują, że to miejski hatchback, pozory jednak mylą i jego gabaryty zbliżone są bardziej do małego SUVa. Wnętrze to jeszcze inna bajka tutaj dzięki platformie E-GMP mamy 3-metrowy rozstaw osi i małą kawalerkę w środku. 🔌 Nie o design jednak tu chodzi a o parametry ładowania.Dlaczego rozpoczynamy hasztag#EkoenTestuje kiedy warunki daleko odbiegają od idealnych? Dlatego aby poza zaletami poznać również wady i na wczesnym etapie rozwoju nauczyć się je minimalizować. 📈 IONIQ5 podobnie jak Kia EV6, Porsche Taycan i kilka innych modeli ma instalację o napięciu 8️⃣ 0️⃣ 0️⃣ V co pozwala wykorzystywać w pełni możliwości jakie dają ładowarki o mocy nawet 350kW i uzyskiwać rekordowe czasy ładowania. 📅 Auto towarzyszyło mi tydzień, w tym czasie w warszawskim Hubie EKOEN przy Postępu 14 wykonaliśmy szereg testów ładowania, głównie sprawdzaliśmy […]
Read On
Tutaj o tym, że to pierwszy taki test, abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 🚚 W ramach hasztag#EkoenTestuje, programu EKOEN realizowanego we współpracy z EV Klub Polska postanowiłem sprawdzić możliwości Mastera E-Tech od Renault Trucks Polska. 🛋 Meble do naszego nowego Hubu przy Lotnisku Chopina udało się przewieźć z magazynu zlokalizowanego po drugiej stronie miasta w… 25 minut.🚌 Master, tak jak inne auta z zasilaniem bateryjnym może korzystać z buspasów. Jeśli dodamy do tego dynamikę nieporównywalną ze spalinowymi wersjami aut dostawczych, okazuje się że to nie ciekawostka a znaczne ułatwienie pracy. 📊 Segment elektrycznych aut dostawczych rośnie w szalonym tempie – według danych IBRM Samar w ciągu ostatnich 12 miesięcy park aut eLCV urósł o 107%! To już się dzieje, na ulicach widać coraz więcej dostawczaków z zielonymi tablicami rejestracyjnymi. 🔎 Z wielkim zainteresowaniem, zawodowo i prywatnie, będę śledził rozwój tej gałęzi rynku.
Read On
Dzięki uprzejmości warszawskiego dealera Opla - firmie Nexteam, miałem przyjemność przetestować Opla Mokkę-e tuż po jej polskiej premierze.
Read On